تکتا

ساخت وبلاگ

کش ارتودنسی چیست؟

کش ها در واقع یکی از انواع مختلف دستگاه های ارتودنسی ساده اما موثر محسوب می‌شوند. به این کش ها باند یا الاستیک ارتودنسی هم میگویند. ما با کمک این کش ها به دندان ها فشار وارد میکنیم تا به تغییر جهت و موقعیت آن ها کمک کنیم. این کش های الاستیک معمولا بین براکت های پایین و و بالا قرار میگرند و با اعمال فشار به اصلاح ناهماهنگی دندان ها در فکین بالا و پایین کمک میکنند.

بیشنتر بخوانید : عوارض ارتودنسی

جنس کش های ارتودنسی دندان از چیست؟

مواد اولیه این کش ها هم میتواند لاتکس باشد و هم مواد غیرلاتکسی. اما ما بیشتر از کش هایی استفاده میکنیم که از جنس لاتکس هستند. اگر کسی به لاتکس حساسیت داشته باشد ما از کش های غیرلاتکسی برای او استفاده خواهیم کرد. کش های لاتکسی معمولا رنگی متمایل به زرد دارند.

در هنگام باز و بسته کردن الاستیک های ارتودنسی حتما دقت کنید زیرا ممکن است اتصال آن ها کمی درد داشته باشد.

استفاده از کش ها زمانی موثر خواهد بود که به صورت مداوم از آن ها استفاده کنید. بنابراین تا آنجا که برایتان مقدرو است از آن ها در طول شبانه روز استفاده کنید. برای مثال اگر حتی میتوانید حین غذا خوردن از آن ها استفاده کنید حتما اینکار را انجام دهید.

حین استفاده از آن ها حتما و حتما بیشتر از هر وقت دیگری به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت دهید.

هر وقت کش های شما تمام شد برای تهیه کش های جدید به متخصص ارتودنسی خود مراجعه کنید.

هر زمان کش پاره شد و یا حس کردید خیلی شل شده است آن را تعویض کنید.

سعی کنید همواره بسته کش های خود را به همراه داشته باشید.

تنها زمانی از کش های ارتودنسی استفاده کنید که متخصص شما آن ها را تجویز کرده باشد. به هیچ عنوان از کش هایی که مورد تایید متخصص ارتودنسی شما نیستند استفاده نکنید.

نحوه استفاده از کش ارتودنسی بسیار مهم است. دقیقا همان تعداد کش را استفاده کنید که متخصصتان در نظر گرفته. استفاده از تعداد زیادی یا کمتر از تعداد توصیه شده توسط ارتودنتیست، میتواند روند درمان را با مشکل مواجه کند. در این وضعیت ممکن است طول درمان شما زیاد شود.

منبع : سایت دکتر خدیوی – متخصص ارتودنسی میرداماد

تکتا ...
ما را در سایت تکتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : netware takta بازدید : 198 تاريخ : يکشنبه 6 تير 1400 ساعت: 17:28

قیمت و هزینه ارتودنسی با دستگاه های نامرئی چقدر است؟

چون چندین مدل دستگاه داریم (که در اصطلاح نامرئی هستند و حین استفاده چندان قابل توجه نیستند)، در نتیجه درمان با هر کدام از این روش‌ها و مدل‌ها، هزینه‌های خاص خودش را دارد. و ما یک قیمت واحد برای ارتودنسی نامرئی نداریم. بلکه یک محدوده قیمت عنوان می‌کنیم.

ارتودنسی نامریی مناسب چه کسانی است؟

معمولا ارتودنسی نامرئی مناسب افرادی است که نانجاری های فک و دندان آنها شدید نباشد.

آیا درمان با ارتودنسی نامرئی بازگشت دارد؟آیا درمان با ارتودنسی نامرئی بازگشت دارد؟

اگر طرح درمان توسط متخصص ارتودنسی صحیح باشد بعد از این که دوره درمانی با ارتودنسی نامرئی تکمیل می شود، استخوان های اطراف دندان ها وضعیت ثابتی پیدا می کنند. بدین ترتیب دیگر این درمان بازگشت نخواهد داشت و نیازی به استفاده دائم و مادام العمر از الاینرها ارتودنسی نیست.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی چیست ؟ 

چند ساعت در روز باید ازالاینر ارتودنسی استفاده کرد؟

از 24 ساعت روز باید 22 تا 20 ساعت در روز از الاینر استفاده کنید. به بیان دیگر باید فقط زمان های ضروری مثل غذا خوردن الاینرها را از دهان خارج کرد.

درمان ارتودنسی نامریی چقد طول می کشد؟

طول دوره درمان ارتودنسی نامرئی بستگی به میزان ناهنجاری فک و دندان متفاوت است، از آنجایی که این دستگاه های ارتودنسی برای بعضی از ناهنجاری های خاص مورد استفاده قرار می گیرد معمولا در مدت یک سال با استفاده منظم می توانید به دندان هایی ردیف و منظم دست یابید.

منبع : https://www.drdarvishpour.com/

تکتا ...
ما را در سایت تکتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : netware takta بازدید : 185 تاريخ : يکشنبه 6 تير 1400 ساعت: 17:26

دندانپزشکی زیبایی چیست؟ چه کاری برای ما انجام می دهد؟ انواع آن کدام است؟ چرا باید به یک متخصص دندانپزشکی زیبایی دندان مراجعه کرد؟ پاسخ به این سوالات در همین مقاله.

دندانپزشکی زیبایی چیست؟

اصولا در همه رشته های درمانی و پزشکی یک رشته تخصصی برای زیبایی وجود دارد. در رشته دندانپزشکی نیز رشته ای داریم تحت عنوان دندانپزشکی زیبایی دندان. ما در این رشته به شما کمک میکنیم تا علاوه بر حفظ عملکرد دندان هایتان، لبخندی زیبا با دندان هایی درخشان و سالم داشته باشید.

انواع روش های دندانپزشکی زیبایی

ما از روش های زیر کمک میگیریم تا لبخندی زیبا برای شما طراحی کنیم.

ارتودنسی

ارتودنسی دندان هرچند که در حوزه دندانپزشکی زیبایی دندان نیست اما یکی از روش های داشتن لبخندی زیبا و جذاب است. در واقع دندانپزشکان توصیه میکنند که برای طراحی لبخند اگر دندان هایی ناصاف دارید ابتدا تحت درمان ارتودنسی قرار بگیرید. اما اگر دندان های شما صاف هستند و تنها نیاز به برق انداختن هستند میتوانید روی سایر روش های دندانپزشکی زیبایی دندان برای طراحی لبخند استفاده کنید.

(برای آشنایی کامل با ارتودنسی به صفحه “ارتودنسی دندان“ مراجعه کنید)

کانتورینگ لثه

کانتورینگ لثه یکی از جدیدترین روش های دندانپزشکی زیبایی است. ما با کمک کانتورینگ قادر خواهیم بود برای طراحی و یا اصلاح طرح لبخند، موقعیت و ظاهر لثه ها را دستکاری کنیم. در واقع به عمل کانتورینک لثه، تغییر شکل لثه هم میگویند و بیشتر در جوانان مورد توجه است.

شستشوی تخصصی دندان ها همراه با جرم گیری

زرد شدن دندان ها یکی معضلات دندانپزشکی است. اگر به بهداشت دهان و دندان بی توجهی شود بر اثر تشکیل پلاک و تحلیل مینای دندان، رنگ دندان ها از سفید به زرد میگراید.  برخی از مهمترین علل زردی دنان ها عبارتند از:

مصرف برخی مواد غذایی خاص

نوشیدن الکل

استعمال دخانیات

مصرف برخی نوشیدنی ها مثل چای، قهوه، نوشابه ها و

زمانی که دندان ها زرد میشود شما هرچقدر هم در خانه تلاش کنید نمیتوانید به شکلی موثر آن ها را سفید کنید. هرچقدر هم مسواک بزنید شاید دندان زردتر نشود، اما رنگ زرد دندان به طور کامل از بین نمیرود. چطور باید این زردی را از بین برد تا لبخندی زیبا داشته باشیم؟

پاسخ به این سوال را باید در تخصص دندانپزشکی زیبایی جست. متخصصان دندانپزشکی زیبایی با کمک مواد، دستگاه ها و فناوری های خاصی ظرف کمتر از 1 ساعت لبخندی خیره کننده به شما میدهند. یکی از این روش ها بلیچینگ دندان  است که میتواند در بهترین حالت ممکن زردی دندان ها را از بین برده و دندان هایتان را سفید کند.

ایمپلنت دندان

حتی اگر دندان های شما همگی سفید و یکدست باشند اما وقتی لبخند میزنید یک جای خالی در میان دندان هاتان باشد، دیگر تنها چیزی که به چشم می آید همان جای خالی است نه یکدستی و سفیدی دندان هایتان. برای اینکه بتوانید لبخند زیبایی داشته باشید باید آن جای خالی را پر کنید. ایمپلنت های دندان مهمترین و بهترین جایگزین دندان از دست رفته هستند و میتوانند با پر کردن فضای بین دنان ها هم مانند دندان واقعی عم کنند و هم زیبایی لبخنند شما را کامل کنند.

ونیر دندان (بهترین روش زیبایی دندان)

فرض کنید که دندان های شما در یکی از شرایط زیر باشد:

شکسته با لب پر شده باشد

تغییر رنگ دائمی داده باشد و یا لکه دار شده باشد

کمی کج باشد

ترک خورده باشد

کوتاه باشد

بین دو دندان فاصله افتاده باشد

و ….

آیا با وجود یکی از شرایط بالا، شما لبخند زیبایی خواهید داشت؟ اگر این مشکلات مخصوصا در دندان های جلویی شما باشد چه؟ بله قطعا زیبایی لبخند شما به خطر می افتد و باید حتما و حتما اقدام به اصلاح طرح لبخند کنید.

باندینگ دندان

باندینگ هم نوعی روش برای زیباتر کردن طرح لبخند است. زمانی که به طور مشابه دندانی شکسته شده ، لب پر شده، دچار تغییر رنگ داده یا فاصله ای با دندان مجاورش دارد میتوان برای برطرف کردن آن از باندینگ دندان کمک گرفت. متخصص دندانپزشکی زیبایی با کمک مواد همرنگ دندان تمام مشکلات ذکر شده را برطرف میکند. ناگفته نماند که باندینگ نیز میتواند بهترین روش زیبایی دندان باشد.

تکتا ...
ما را در سایت تکتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : netware takta بازدید : 410 تاريخ : يکشنبه 6 تير 1400 ساعت: 17:23

به طور کلی، ما 8 دندانپزشک عمومی و متخصص داریم که قاعدتا در یک کلینیک که عنوان بهترین کلینیک دندانپزشکی شهر شما را یدک می کشد باید همه این 7 متخصص حضور داشته باشند:

دندانپزشک عمومی

متخصص دندانپزشکی اطفال یا دندانپزشک کودکان

متخصص ارتودنسی دندان

پریودنتیست (متخصص لثه)

متخصص ریشه درمانی (اندودنتیست)

آسیب شناس دهان

جراح دهان، فک و صورت

متخصص پروتز دندان یا پروستودنتیست

متخصص ترمیمی و زیبایی دندان

پرسنل کلینیک

اهمیت پرسنل مطب را حتما درک کنید. در انتخاب یک کلینیک دندانپزشکی خوب نه تنها به حضور متخصصان حاذق و با اخلاق توجه کنید، که به حضور پرسنل نیز توجه زیادی داشته باشید.

شما و اعضای خانواده شما به همان اندازه که با پزشک در ارتباط هستید با پرسنل نیز ارتباط خواهید داشت. این مهم است که پرسنل رفتار حرفه ای داشته بوده و نسبت به وظایف و مسئولیت های خود در برابر شما متعهد باشند.

کلینیک که پرسنل با اخلاقی ندارد و یا مسئولیت های خود را به درستی انجام نمی دهند (برای مثال با مراجعان رفتار خوبی ندارند) قطعا در شان شما و خانواده شما نیست. بنابراین حین انتخاب یک کلینیک دندانپزشکی خوب ارزیابی پرسنل را فراموش نکنید.

بیمه های تحت پوشش

متاسفانه بیشتر کلینیک های دندانپزشکی هزینه ها را به صورت آزاد حساب می کنند. اغلب یا اصلا با هیچ بیمه ای طرف قرارداد نیستند یا اینکه تعداد بیمه هایی که با آن ها قرارداد دارند کم است.

به دلیل بالا بودن هزینه های دندانپزشکی کلینیکی برای شما بهتر است که با بیمه یا بیمه های شما طرف قرارداد باشد. علاوه بر این اگر با بیمه تکمیلی نیز طرف قرارداد باشد هزینه ها برای شما به مراتب کمتر خواهد بود.

انتخاب یک کلینیک دندانپزشکی خوب که هم درمان را به خوبی انجام می دهد و هم طرف قرارداد با بیمه شما است بسیار تصمیم مناسبی خواهد بود.

شفافیت در ارائه هزینه ها

بهتر است کلینیک ها جزئیات هزینه خدمات ارائه شده خود را در معرض دید مراجعان قرار دهند تا آن ها بتوانند با دید بهترین تصمیم گیری کنند و بدانند برای خدمتی که دریافت می کنند چقدر باید هزینه بدهند.

 

متاسفانه برخی از کلینیک ها بدون شفافیت در ارائه هزینه خدمات خواسته یا ناخواسته ممکن است باعث وارد شدن صدمه مالی به بیماران شوند. این موضوع مخصوصا درباره خدماتی مانند کاشت ایمپلنت دندان، لمینت دندان یا ارتودنسی دندان می تواند به بیمار ضربه مالی بزند.

تکتا ...
ما را در سایت تکتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : netware takta بازدید : 230 تاريخ : يکشنبه 6 تير 1400 ساعت: 17:18

اشتباه رایج ۱: پشت سر هم ریمل زدن!

برخی ها به اشتباه فکر میکنند برای داشتن مژه های پرپشت و ضخیم تر پشت سر هم و تا آنجا که میشود باید ریمل زد. این یک اشتباه بزرگ است. گاهی ممکن است تنها با یکبار ریمل زدن مژه ها پر شوند و گاهی نیز باید چند بار اینکار را انجام داد. اما اینکه پشت سر هم اینکار را انجام دهیم اشتباه است. ابتدا یکبار ریمل مژه بزنید. صبر کنید تا کمی خشک شود. مژه ها را با دقت در آینه نگاه کنید. اگر بخشی از مژه ها نیازمند ریمل بیشتر است آنوقت دوباره ریمل را اعمال کنید. در غیر اینصورت تناسب مژ ها به هم خواهد خورد

اشتباه رایج ۲: اعمال و کشیدن ریمل در جهتی نادرست و اشتباه

نحوه کشیدن ریمل مژه بسیار مهم است. اگر میخواهید ظاهر دلخواه و مد نظرتان را ایجاد کنید بهتر است در جهتی مناسب و درست ریمل بزنید. برخی به اشتباه از بیرون به داخل اینکار را انجام میدهند. اما بهترین حالت این است که از ریشه مژه به سمت خارج اینکار را انجام داد و به صورت جزئی حین اینکار به دست لرزش بدهید.

اشتباه رایج ۳: نادیده گرفتن مژه های پایین

تصور و اشتباه رایج بعدی این است که برخی از خانم ها فکر میکنند زدن ریمل به مژه های پایین تاثیری ندارد. بنابراین از انجام این کار خودداری میکنند. اما این واقعا یک اشتباه بزرگ است. شاید مژه های پایینی آنچنان که باید به چشم نیایند اما در مجموع زیبایی چشم را دو چندان میکنند و زدن ریمل به آن ها نباید فراموش شود. بهتر است ابتدا مژه های سمت پایین را ریمل بزنید آنگاه به سراغ مژه های بالایی بروید.

اشتباه رایج ۴: استفاده روزانه از ریمل های ضد آب

احتمالا شما هم میدانید که استفاده مکرر از انواع صد آب ریمل میتواند برای پوست خطرناک باشد. با توجه به اینکه مواد بکار رفته در این محصولات به سختی پاک میشوند، در درازمدت پوست موضع میتواند دچار حساسیت شود. برای پیشیگیری از بروز حساسیت و آسیب پوستی تنها زمانی از ریمل های ضد آب استفاده کنید که واقعا لازم است. در غیر این صورت از انواع دیگر ریمل استفاده کنید.

اشتباه رایج ۵: آغشته کردن مکرر و مداوم فرچه ریمل داخل بطری آن

فرو بردن مداوم فرچه درون بطری باعث نمیشود که میزان بیشتری ریمل بیرون بیاید و به فرچه بچسبد. چه ۱ بار چه ۱۰ بار اینکار را بکنید تنها حجم مشخصی ماده ریمل به فرچه میچسبد. فرو بردن بیش از اندازه فرچه به داخل بطری تنها باعث نفوذ هوا به داخل بطری و خشک شدن ریمل میشود و هیچ تاثیر دیگری بر آن نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید : تکنیک آرایش صورت

تکتا ...
ما را در سایت تکتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : netware takta بازدید : 193 تاريخ : يکشنبه 6 تير 1400 ساعت: 16:29